Aslan ini: Mary Kwong’un Pekin ördeğinin tadı böyle

Ayden

Global Mod
Global Mod
“Aslanın İni”
Bu Pekin ördeği artık hazır – ve tadı harika





Mary Kwong markasının kurucuları: Mary-An (solda) ve Dennis Kwong

© Denise Wachter

Denise Wachter


kaydeden Denise Snieguole Wachter



03.04.2023, 23:00
2 dakika



Mary-An ve Dennis Kwong’un Pekin ördeği, Hamburg’daki ünlü dim sum evinde bir zorunluluktan doğdu. Aslanları fikirleriyle ikna ettiler ve büyük bir anlaşma yaptılar. Şimdi ördeklerini ülke çapında gönderiyorlar.





Korona krizi dünyayı kasıp kavurduğunda, Kwong’lar yaratıcı oldu. Misafirler artık restorana gelemeyeceklerse yemek misafirlere gelmelidir. Önce dükkanın kapısından oyulmuş Pekin ördeği servis ettiler. Ancak talep o kadar büyüktü ki tüm müşterilere hizmet veremediler, bazıları üzgün bir şekilde eve gitti. Bu yüzden başka bir çözüm bulunması gerekiyordu: Pekin ördeği to go doğdu.


1960’larda Çinli bir özel şef olarak Hamburg’a uçakla gönderilen ve dim sum evinde tarih yazan Dennis Kwong’un büyükbabasıydı. O zamanlar “Çin” restoranı Hamburg’daki sekizinci Çin restoranıydı ama ne yazık ki işe yaramadı. O sırada patron istifa etti ve Kwong’un büyükbabası ve babası işi devraldı. Yaklaşımları: Kanton mutfağının en iyilerini sunan bir yer yaratmak.


Dim Sum House: Otantik Kanton mutfağı


Dennis Kwong'un büyükbabası, 1960'larda Çinli bir özel şef olarak Hamburg'a uçtu.



Dennis Kwong’un büyükbabası, 1960’larda Çinli bir özel şef olarak Hamburg’a uçtu.

© özel



Örneğin, sazanı üç şekilde servis ettiler: önce haşlanmış, sonra buharda pişirilmiş ve tofu ile çorba olarak. İlk Çinli şirketler Hamburg’a yerleştiğinde, daha sonraki dim sum evi Çin toplumu için iş yemekleri ve aile kutlamaları için gidilecek bir yer haline geldi. Dennis Kwong, çocukluğundan beri restoranda çalışıyor. İyi Almanca bilmeyen anne ve babası için tuvalet temizledi, sazan avladı ve tercümanlık yaptı. Bugün eşi Mary-An Kwong ile birlikte tarihi dükkanı işletiyor. Modernize ettiler, otantik Çin mutfağı sunuyorlar ve konseptleri artık Almanlar arasında da çok popüler.


Pekin ördeğinin gitmesinin ardındaki fikir, konuğun son hazırlık adımını evde halletmesiydi. Kolay değildi. Dennis Kwong, “Uzun süre ortalıkta dolaştım” diyor. “Bir noktada mükemmel ördeğim oldu”. Pekin ördeğinin hazırlanışı çok karmaşıktır: asmanız ve gece boyunca havayla kurutmanız, ardından marine edip tekrar havayla kurutmanız, ardından bir saat ızgara yapmanız ve tekrar gece boyunca havayla kurutmanız ve son olarak da derinin daha sonra çıtır çıtır olması için buzdolabında kurutmanız gerekir. . Sonuç etkileyici.


günde 200 ördek




Vakumlu ördeğin fırına girmesi sadece 30 dakika sürer, et yumuşak ve lezzetlidir ve derisi ağızda güzelce çatlar. Tam Pekin Ördeği deneyimini evinizde yaşarsınız. Bir ördek en az iki kişi için yeterlidir ve maliyeti marykwong.de çevrimiçi mağazasındaki nakliye masrafları dahil yaklaşık 90 Euro’dur. Pekin Ördeği Kutusunda ayrıca krepleri buharda pişirmek, ördeği, deriyi, salatalığı ve pırasaları sarmak ve üzerine ev yapımı hoisin sosu gezdirmek için bir bambu sepet bulunur. Sadece oymak tecrübelilere göre bir şey ama Youtube’da nasıl yapılacağına dair talimatlar var. Kuşun leşi yani iskeleti ile sonradan Pekin çorbası hazırlanabilir.


Corona düğünlerinde Kwong’lar günde 200 Pekin ördeği gönderirken bugün ördekler de Londra ve Lizbon’dan sipariş ediliyor. Bu iş yükünün altından kalkabilmek için üretimi dışarıdan yaptırmak zorunda kaldılar. Bu miktarlar için restoranda daha fazla yer yoktu. Misafir odası, tecrit sırasında paketleme istasyonu olarak hizmet verdi. Ancak büyümek için yatırımcılara ihtiyaçları vardı. Bu yüzden Kwong’lar, ideal olarak süpermarkette de bulunması gereken ördekleriyle birlikte dim sumlar ve soslar sunmak için “Aslan İni” ne döndüler.


Fikir ortaya çıktı: Markanın bugünkü adıyla Mary Kwong, Dagmar Wöhrl, Nils Glagau ve Tillman Schulz ile bir anlaşma yaptı: yüzde 30 için 300.000 Euro. Anlaşmanın pratikte nasıl işleyeceği henüz belli değil. Dennis Kwong bugün vardığı sonuca varıyor: “Bence büyükbabam oldukça gurur duyardı.”

#Konular