İki hamburger dünyaya modern cinlerin tadının nasıl olması gerektiğini gösteriyor. Birbiri ardına ödül alıyorlar. Nasıl yapıyorlar? Hepsi tesadüf, derler. Hâlâ nasıl hayal kuracağını bilen mutlak kariyer değiştirenlerin hikayesi.
Küçüktür, bu bakır içki fabrikası, avucunuzun büyüklüğünden biraz daha büyük bir çapa sahiptir, damıtığı sadece bir shot bardağını doldurur. Yanma, buna hile diyebilirsin. Ve aslında Hauke Günther’in 2017’de ebeveyn izninin olduğu akşamlarda, çocuklar yataktayken aklındaki şey tam olarak buydu – dikkat dağıtma. Cin, bu o kadar zor olamaz: ardıç meyveleri, hırdavatçılardan alabilirsin ve votka. Birkaç yıl sonra dünyanın en iyi cininin bu minyatür damıtımevinden çıkacağı fikri aslında bir saçmalıktı. Ya da Hauke’nin dediği gibi tesadüf. Çünkü baharatlar hakkında biraz daha bilgili olsaydı, Tumeric No.1 asla şişelere giremezdi.
Çevrimiçi infografik World Gin Map’i takip ederseniz, dünya çapında yaklaşık 5.500 farklı cin türü vardır, yaklaşık 700’ü yalnızca Almanya’dan gelir. Bu, İngiltere ve ABD’den sonra üçüncü sırada. Ve pazar büyümeye devam ediyor. Öngörülemeyen bir gelişme. Çünkü birkaç yıl öncesine kadar ardıç likörü sadece modası geçmekle kalmıyor, aynı zamanda ucuz içki diye bir kenara atılıyordu. Ancak bu arada cin o kadar popüler hale geldi ki artık moda olmaktan çıktı, ana akım lezzet haline geldi.
Cin işi patlama yaşıyor ve Hauke ve eşi Yuka Suzuki hız belirleyiciler arasında. Aslında bir biyolog olan o ve son zamanlarda yoga öğreten kendisi, düzenli olarak uzmanların gözüne kalp koyan cinleri yakıyor. Ödül üstüne ödül topluyorlar. Dedikleri gibi cinleri asla ticarete çevirmek istemediler. Özellikle o zamanlar, mini şişeleri kavanoz kavanoz doldurmak için hala üç hafta sonu mini ile çalışmak zorunda kaldıkları zamanlar. Bunlar parti lütuflarıydı, başka bir şey değil. İş öyle ya da böyle oldu. tesadüf.
röportaj
Trend alkolsüz alkollü içkiler
Bırakılan alkol: Herr von Pückler, eskiden daha fazla sarhoşluk vardı, değil mi?
02/04/2022
Zerdeçal ile mutfak deneyleri
Zanzibar cininin hikayesi, Doğu Afrika kıyılarındaki bir ada olan Zanzibar’da başlar. Oradan Hauke demirhindi öğütmek için aldığı bir toz getirir. Zerdeçal, demirhindi – peki. Onunla limonata yapabilirsin, fikir bu. Yolculuktan sonra poşet lavabonun üstündeki baharat rafında kaybolur, birinci sıradan ikinciye, üçüncü sıraya geçer ve sonunda aklınızdan çıkar. Ta ki yakma deneyleri sırasında onu tekrar ele geçirene kadar.
Baharat, Heim-Gin’e o kadar farklı bir dokunuş katıyor ki, Yuka bile (“Aslında rom içmeyi tercih ederim”) baharatlı toprağa ve ahşap nüanslarına yenik düşüyor. Zerdeçalın içine sonradan kırmızı biber eklendiğinde çırçır yuvarlak olur. Ancak, onunla para kazanılabileceğini düşünmüyorlardı. Damıtma bir hobi olarak kaldı.
Cinleriyle mutfaktan çıkana kadar değildi. Bunu yapmak için tatillerini iptal ettiler ve bunun yerine küçük bir içki fabrikasında ilk partiyi yaktırdılar. 350 şişe. Bir Jimdo web sitesi oluşturdular, bir Instagram sayfası oluşturdular ve arabalarıyla mağazadan mağazaya gittiler: satın alma. Yavaştı.
İkisi cinlerine ikna olmuştu. Yuka, kendi çocuklarına sahip olmak gibi bir şey olduğunu söylüyor. Onlar her zaman en büyük ve en iyisidir. Ancak, diğer pek çok kişi cinleri anlayamazdı. “O da tuhaf,” diye gülümsüyor. Hamburg-Zanzibar Gin, ana akım damak tadına uygun değil, daha çok çiçek tarhındaki orkide gibi, ikisi hemen fark etti. Ama biraz delilik olmadan bir rüya ne olurdu?
Zanzibar içki fabrikası hala şehirdeki en küçük cin içki fabrikasıdır.
© Tina Pokern
En küçük içki fabrikasından dünyanın en iyi cin
Hamburg-Zanzibar içki fabrikasının neden bugün bulunduğu yerde, Hamburg’un eteklerindeki 17. yüzyıldan kalma bu eski ahırda olduğunu açıklamak zor. Çünkü çiftin 2019’a denk gelen doğum izninin sonunda aldığı karar, cüretkar olmanın da ötesindeydi. Hauke geçmişe bakıldığında, “Gerçekten işe yaramaması gereken tamamen aptalca bir fikirdi” diyor.
Ama odalar boşalmadan çok önce orada bir imbik kurmayı hayal etmişti. Şans kendini gösterdiğinde, bunun ömür boyu sadece bir kez ayaklarınızın dibine düşeceği açıktı. Böylece bankadan hala sıkıştırılabilecekleri sıktılar ve Hauke’nin dediği gibi havlularını attılar. Orada tam olarak neyin yaratılacağına dair bir planları yoktu. Stant başlangıçta boştu.
“Girişimcilik açısından çok fazla hata yaptık” diyor. “Biz hiç profesyonelce davranmıyoruz ve başta her şeyi yanlış yapıyoruz.” Sadece ılık para yağmuru başarısız olmakla kalmayıp, korona salgını da araya girdikten sonra, Hauke bir noktada ardıç meyvelerinin ardıç meyveleri olmasına izin verecek kadar hüsrana uğradı. O zamanı hatırladığında, birkaç yaş daha yaşlı görünüyor, düpedüz bitkin. Vazgeçmenin bir seçenek olduğu o an vardı. Bunun yerine, 2021 Dünya Gin Ödülleri’ne katılmak için ziller ve ıslıklar çaldılar, Tumeric No.1’lerini sundular ve bir gecede dünyaca ünlü oldular.
tatma
Yamazaki 55: Her yudum küçük bir arabadır – dünyanın en pahalı viskilerinden birinin tadı böyledir
01/25/2022
“Açıktı, bu hayat değiştiriyor”
Törenin olduğu şubat akşamı sandviç yapıyorlardı, Haberin Detaylarıda dere akıyordu, adları anıldığında. Onların yabancısı Tumeric No.1, ülkenin en iyi aromalı cin ve kısa bir süre sonra dünyanın en iyisi seçildi. Yuka o anı, “Mutfağa deli gibi atladık. Çocuklar neler olup bittiğini anlamadı,” diye hatırlıyor.
Hauke, “Bunun yaşamı değiştirdiği kısa sürede anlaşıldı” diye ekliyor. İkisinin kutlama yapacak vakti yoktu. Aniden, birbiri ardına gelen siparişler posta kutusuna düştü. O zamanlar, şimdi 40 litrelik bir imbikle ayda sadece 30 şişe üretiyorlardı. Şiddetli talebi karşılamaya yaklaşmak için bile çok az. “İşte bu cin var, kutsal kâse olduğunu düşünüyorsun ve onunla hiçbir şey yapamazsın,” diyor.
Yuka, doğum izninin hemen ardından kendi işini kurdu ve 2021’de Hauke de sadece cin üzerinde çalışmak için işinden ayrıldı. Sabahtan akşama haftada 100 saat. Üç ya da dört saat uyku, tüm sahip olduğumuz buydu. “Herkes cin istedi ama elimizde hiçbir şey yoktu” diyor. Hatta bir noktada insanlar içki fabrikasının önünde grup halinde dururlardı ama satılabilecek hiçbir şey yoktu. “Şişelediğimiz her şey şimdiden on kez satıldı ve insanlar hala siparişleri için on iki hafta beklemek zorunda kaldı.”
Hamburg-Zanzibar-Gin ödül üstüne ödül kazanıyor
Tumeric No.1 sadece başlangıçtı. Ertesi yıl Tumeric Raw Gin, Almanya’daki en iyi aromalı cin ünvanını kazandı – ve bir de içki fabrikasının ilk klasik cin olan Suburban’ın hikayesi var. Başlangıçta bir deneme balonundan biraz daha fazlası. Parti, üçü Londra’ya gönderilen 15 şişe için yeterliydi. Her ikisi için de cinin – “böyle bir araya getirdik” – Dünya Cin Ödüllerinde herhangi bir şeyi kırabileceği düşünülemezdi. Törene bile gitmediler. Ama yine Hamburgers kabul etti. Serideki üçüncü cin de kendi kategorisinde dünyanın en iyisi seçildi.
Yuka ve Hauke, kitapta olduğu gibi kariyer değiştiren kişilerdir. Doğru ekipman ve gerçek bilgi birikimi olmadan sıfırdan başladılar. Bugün bile başarılarına şaşırmış gibi görünüyorlar. “Her gün eve geliyor ve artık nasıl yapılacağını bildiğini, artık ona sahip olduğunu söylüyor,” diye gülüyor. Sırıtıyor ve her gün yeni bir şey öğrendiğini, uzun zamandır sahip olmadığı bir şey öğrendiğini söylüyor. Sonra neredeyse inanamıyormuş gibi başını sallıyor, “Her zaman hayatının geri kalanında bir parça otun tadını çıkarabilecek türden bir biyolog olduğumu düşünmüşümdür.”
içecek trendi
Espresso martini için Umami baskısı – içeceğin içindeki parmesanla ilgili yutturmaca
04/26/2023
Radar altında daha iyi
Bunun yerine, örneğin Droppies gibi içki fabrikasında yeni ürünlerle uğraşmaya devam ediyor. İçki fabrikasının sözde alkolsüz alkollü içkilere yönelik eğilimine verdiği yanıttır. Bunun için cin kendi parçalarına ayrıldı ve alkol çıkarıldı. Yüksek konsantre esansın bir kısmını toniğe pipet ile eklerseniz, cin aroması açılır. “Aslında basit” diyor. Diğer içki fabrikalarının bunu neden bu kadar zorlaştırdığını hep merak etti. Droppies, içki fabrikasının şimdiye kadar dünyanın en iyisi unvanını taşımayan tek ürünüdür.
Hamburg-Zanzibar Cin, bugüne kadar Hamburg’daki en küçük damıtma tesisinden gelmektedir. Bu arada eski ahır sadece damıtma için değil, aynı zamanda tadımların da yapıldığı içki fabrikası için de kullanılıyor. Ancak üretim hala çok sınırlı ve öyle kalmalıdır. Çift, 40 litre (80 hatta 100) yerine daha büyük bir içki fabrikasıyla flört ediyor, o zaman ayda 5000’e kadar şişe üretilebilir, ama hepsi bu. Küçük kalmak ve cinlerinin benzersizliğini korumak istiyorlar. “İçeriden bir ipucu olarak, radarın biraz altında kalmayı tercih ediyoruz” diyor. “Her zaman kendimizi üreteceğimiz bizim için açık” diye ekliyor.
#Konular
Küçüktür, bu bakır içki fabrikası, avucunuzun büyüklüğünden biraz daha büyük bir çapa sahiptir, damıtığı sadece bir shot bardağını doldurur. Yanma, buna hile diyebilirsin. Ve aslında Hauke Günther’in 2017’de ebeveyn izninin olduğu akşamlarda, çocuklar yataktayken aklındaki şey tam olarak buydu – dikkat dağıtma. Cin, bu o kadar zor olamaz: ardıç meyveleri, hırdavatçılardan alabilirsin ve votka. Birkaç yıl sonra dünyanın en iyi cininin bu minyatür damıtımevinden çıkacağı fikri aslında bir saçmalıktı. Ya da Hauke’nin dediği gibi tesadüf. Çünkü baharatlar hakkında biraz daha bilgili olsaydı, Tumeric No.1 asla şişelere giremezdi.
Çevrimiçi infografik World Gin Map’i takip ederseniz, dünya çapında yaklaşık 5.500 farklı cin türü vardır, yaklaşık 700’ü yalnızca Almanya’dan gelir. Bu, İngiltere ve ABD’den sonra üçüncü sırada. Ve pazar büyümeye devam ediyor. Öngörülemeyen bir gelişme. Çünkü birkaç yıl öncesine kadar ardıç likörü sadece modası geçmekle kalmıyor, aynı zamanda ucuz içki diye bir kenara atılıyordu. Ancak bu arada cin o kadar popüler hale geldi ki artık moda olmaktan çıktı, ana akım lezzet haline geldi.
Cin işi patlama yaşıyor ve Hauke ve eşi Yuka Suzuki hız belirleyiciler arasında. Aslında bir biyolog olan o ve son zamanlarda yoga öğreten kendisi, düzenli olarak uzmanların gözüne kalp koyan cinleri yakıyor. Ödül üstüne ödül topluyorlar. Dedikleri gibi cinleri asla ticarete çevirmek istemediler. Özellikle o zamanlar, mini şişeleri kavanoz kavanoz doldurmak için hala üç hafta sonu mini ile çalışmak zorunda kaldıkları zamanlar. Bunlar parti lütuflarıydı, başka bir şey değil. İş öyle ya da böyle oldu. tesadüf.
röportaj
Trend alkolsüz alkollü içkiler
Bırakılan alkol: Herr von Pückler, eskiden daha fazla sarhoşluk vardı, değil mi?
02/04/2022
Zerdeçal ile mutfak deneyleri
Zanzibar cininin hikayesi, Doğu Afrika kıyılarındaki bir ada olan Zanzibar’da başlar. Oradan Hauke demirhindi öğütmek için aldığı bir toz getirir. Zerdeçal, demirhindi – peki. Onunla limonata yapabilirsin, fikir bu. Yolculuktan sonra poşet lavabonun üstündeki baharat rafında kaybolur, birinci sıradan ikinciye, üçüncü sıraya geçer ve sonunda aklınızdan çıkar. Ta ki yakma deneyleri sırasında onu tekrar ele geçirene kadar.
Baharat, Heim-Gin’e o kadar farklı bir dokunuş katıyor ki, Yuka bile (“Aslında rom içmeyi tercih ederim”) baharatlı toprağa ve ahşap nüanslarına yenik düşüyor. Zerdeçalın içine sonradan kırmızı biber eklendiğinde çırçır yuvarlak olur. Ancak, onunla para kazanılabileceğini düşünmüyorlardı. Damıtma bir hobi olarak kaldı.
Cinleriyle mutfaktan çıkana kadar değildi. Bunu yapmak için tatillerini iptal ettiler ve bunun yerine küçük bir içki fabrikasında ilk partiyi yaktırdılar. 350 şişe. Bir Jimdo web sitesi oluşturdular, bir Instagram sayfası oluşturdular ve arabalarıyla mağazadan mağazaya gittiler: satın alma. Yavaştı.
İkisi cinlerine ikna olmuştu. Yuka, kendi çocuklarına sahip olmak gibi bir şey olduğunu söylüyor. Onlar her zaman en büyük ve en iyisidir. Ancak, diğer pek çok kişi cinleri anlayamazdı. “O da tuhaf,” diye gülümsüyor. Hamburg-Zanzibar Gin, ana akım damak tadına uygun değil, daha çok çiçek tarhındaki orkide gibi, ikisi hemen fark etti. Ama biraz delilik olmadan bir rüya ne olurdu?
Zanzibar içki fabrikası hala şehirdeki en küçük cin içki fabrikasıdır.
© Tina Pokern
En küçük içki fabrikasından dünyanın en iyi cin
Hamburg-Zanzibar içki fabrikasının neden bugün bulunduğu yerde, Hamburg’un eteklerindeki 17. yüzyıldan kalma bu eski ahırda olduğunu açıklamak zor. Çünkü çiftin 2019’a denk gelen doğum izninin sonunda aldığı karar, cüretkar olmanın da ötesindeydi. Hauke geçmişe bakıldığında, “Gerçekten işe yaramaması gereken tamamen aptalca bir fikirdi” diyor.
Ama odalar boşalmadan çok önce orada bir imbik kurmayı hayal etmişti. Şans kendini gösterdiğinde, bunun ömür boyu sadece bir kez ayaklarınızın dibine düşeceği açıktı. Böylece bankadan hala sıkıştırılabilecekleri sıktılar ve Hauke’nin dediği gibi havlularını attılar. Orada tam olarak neyin yaratılacağına dair bir planları yoktu. Stant başlangıçta boştu.
“Girişimcilik açısından çok fazla hata yaptık” diyor. “Biz hiç profesyonelce davranmıyoruz ve başta her şeyi yanlış yapıyoruz.” Sadece ılık para yağmuru başarısız olmakla kalmayıp, korona salgını da araya girdikten sonra, Hauke bir noktada ardıç meyvelerinin ardıç meyveleri olmasına izin verecek kadar hüsrana uğradı. O zamanı hatırladığında, birkaç yaş daha yaşlı görünüyor, düpedüz bitkin. Vazgeçmenin bir seçenek olduğu o an vardı. Bunun yerine, 2021 Dünya Gin Ödülleri’ne katılmak için ziller ve ıslıklar çaldılar, Tumeric No.1’lerini sundular ve bir gecede dünyaca ünlü oldular.
tatma
Yamazaki 55: Her yudum küçük bir arabadır – dünyanın en pahalı viskilerinden birinin tadı böyledir
01/25/2022
“Açıktı, bu hayat değiştiriyor”
Törenin olduğu şubat akşamı sandviç yapıyorlardı, Haberin Detaylarıda dere akıyordu, adları anıldığında. Onların yabancısı Tumeric No.1, ülkenin en iyi aromalı cin ve kısa bir süre sonra dünyanın en iyisi seçildi. Yuka o anı, “Mutfağa deli gibi atladık. Çocuklar neler olup bittiğini anlamadı,” diye hatırlıyor.
Hauke, “Bunun yaşamı değiştirdiği kısa sürede anlaşıldı” diye ekliyor. İkisinin kutlama yapacak vakti yoktu. Aniden, birbiri ardına gelen siparişler posta kutusuna düştü. O zamanlar, şimdi 40 litrelik bir imbikle ayda sadece 30 şişe üretiyorlardı. Şiddetli talebi karşılamaya yaklaşmak için bile çok az. “İşte bu cin var, kutsal kâse olduğunu düşünüyorsun ve onunla hiçbir şey yapamazsın,” diyor.
Yuka, doğum izninin hemen ardından kendi işini kurdu ve 2021’de Hauke de sadece cin üzerinde çalışmak için işinden ayrıldı. Sabahtan akşama haftada 100 saat. Üç ya da dört saat uyku, tüm sahip olduğumuz buydu. “Herkes cin istedi ama elimizde hiçbir şey yoktu” diyor. Hatta bir noktada insanlar içki fabrikasının önünde grup halinde dururlardı ama satılabilecek hiçbir şey yoktu. “Şişelediğimiz her şey şimdiden on kez satıldı ve insanlar hala siparişleri için on iki hafta beklemek zorunda kaldı.”
Hamburg-Zanzibar-Gin ödül üstüne ödül kazanıyor
Tumeric No.1 sadece başlangıçtı. Ertesi yıl Tumeric Raw Gin, Almanya’daki en iyi aromalı cin ünvanını kazandı – ve bir de içki fabrikasının ilk klasik cin olan Suburban’ın hikayesi var. Başlangıçta bir deneme balonundan biraz daha fazlası. Parti, üçü Londra’ya gönderilen 15 şişe için yeterliydi. Her ikisi için de cinin – “böyle bir araya getirdik” – Dünya Cin Ödüllerinde herhangi bir şeyi kırabileceği düşünülemezdi. Törene bile gitmediler. Ama yine Hamburgers kabul etti. Serideki üçüncü cin de kendi kategorisinde dünyanın en iyisi seçildi.
Yuka ve Hauke, kitapta olduğu gibi kariyer değiştiren kişilerdir. Doğru ekipman ve gerçek bilgi birikimi olmadan sıfırdan başladılar. Bugün bile başarılarına şaşırmış gibi görünüyorlar. “Her gün eve geliyor ve artık nasıl yapılacağını bildiğini, artık ona sahip olduğunu söylüyor,” diye gülüyor. Sırıtıyor ve her gün yeni bir şey öğrendiğini, uzun zamandır sahip olmadığı bir şey öğrendiğini söylüyor. Sonra neredeyse inanamıyormuş gibi başını sallıyor, “Her zaman hayatının geri kalanında bir parça otun tadını çıkarabilecek türden bir biyolog olduğumu düşünmüşümdür.”
içecek trendi
Espresso martini için Umami baskısı – içeceğin içindeki parmesanla ilgili yutturmaca
04/26/2023
Radar altında daha iyi
Bunun yerine, örneğin Droppies gibi içki fabrikasında yeni ürünlerle uğraşmaya devam ediyor. İçki fabrikasının sözde alkolsüz alkollü içkilere yönelik eğilimine verdiği yanıttır. Bunun için cin kendi parçalarına ayrıldı ve alkol çıkarıldı. Yüksek konsantre esansın bir kısmını toniğe pipet ile eklerseniz, cin aroması açılır. “Aslında basit” diyor. Diğer içki fabrikalarının bunu neden bu kadar zorlaştırdığını hep merak etti. Droppies, içki fabrikasının şimdiye kadar dünyanın en iyisi unvanını taşımayan tek ürünüdür.
Hamburg-Zanzibar Cin, bugüne kadar Hamburg’daki en küçük damıtma tesisinden gelmektedir. Bu arada eski ahır sadece damıtma için değil, aynı zamanda tadımların da yapıldığı içki fabrikası için de kullanılıyor. Ancak üretim hala çok sınırlı ve öyle kalmalıdır. Çift, 40 litre (80 hatta 100) yerine daha büyük bir içki fabrikasıyla flört ediyor, o zaman ayda 5000’e kadar şişe üretilebilir, ama hepsi bu. Küçük kalmak ve cinlerinin benzersizliğini korumak istiyorlar. “İçeriden bir ipucu olarak, radarın biraz altında kalmayı tercih ediyoruz” diyor. “Her zaman kendimizi üreteceğimiz bizim için açık” diye ekliyor.
#Konular