İngiltere’de neden şampanya üreticileri giderek artıyor?

Ayden

Global Mod
Global Mod
Özel köpüklü şarap
Büyük Britanya’da yapılan köpüklü şarap – neden şampanya üreticileri adaya giderek daha fazla üzüm getiriyor?





Giderek daha fazla şampanya üreticisi İngiltere’de şarap yetiştiriyor.

© Scott Barbour / Personel / Getty Images

Tina Pokern



Giderek daha fazla tanınmış şampanya üreticisi, yurtdışında ve her yerde Britanya Adaları’nda şarap yetiştiriyor. Orada bir tür yeni şampanya yaratılacak. İklim krizi bunu mümkün kılıyor. Köpüklü şarabın geleceği gerçekten İngiliz olabilir mi?





İngilizler pek çok şeyle tanınırlar, mizahları, çay sevgileri, şirret asilzadeler. Ama mutlaka bağcılık için değil. Yine de birkaç yıldır oradaki asmalarda giderek daha fazla üzüm büyüyor. Patlama, adada büyük bir potansiyel keşfettiklerini iddia eden dünyanın en seçkin şampanya üreticilerinden bazıları tarafından yönlendiriliyor. Ancak Philippe Schaus bunun ne olması gerektiğini anlayamıyor. Moët Hennessy’nin genel müdürü, rekabetin sarmaşıkları İngiliz Kanalı’ndan geçirme dürtüsüyle hiçbir şey yapamıyor. bir hata?


Şampanya evi Taittinger, yedi yıl önce güney İngiltere’de bir arazi satın aldı. O kadar çok hektar ki, üzerlerine 100’e yakın futbol sahası inşa edebilirsiniz. Rakip Pommery, birkaç yıl önce birkaç hektar daha kaplamıştı. Henkell-Freixenet gibi diğer köpüklü şarap üreticileri de adada üzüm bağları deniyor. Çünkü kanal kıyısı üreticiler için bir şans olabilir. Kireçli toprak, Champagne’dekine benzer, ancak buna kıyasla çok ucuzdur. Gulf Stream akıntısı sayesinde bölgede ılıman bir iklim hakimdir.


İklim krizinin ve giderek daha sıcak geçen yazların ardından uzmanlar, bölgenin bir noktada Şampanya’yı bile geride bırakabileceğine inanıyor. Euronews’e konuşan şarap uzmanı Anne McHale, “Şarap mevsiminde, İngiltere’nin güneyindeki ortalama sıcaklıklar, onlarca yıl önce Champagne’de olduğu seviyededir.” Şampanya üreticilerinin fark edeceği bir potansiyel.

Pembe Haberin Detaylarıda şampanya mantarı

röportaj

Ferrari Trento’nun Camilla Lunelli’si

kabarcık patlaması! Şampanya hiç bu kadar popüler olmamıştı – boş mahzenlerden ve dolu kasalardan




30.12.2022

Yarının Şampanyası Güney İngiltere mi?




Bu nedenle kollarınızı kuzeye doğru uzatmak ve Champagne sınırlarının ötesine bakmak, üreticilerin köpüklü şarap işinde kendi geleceklerini güvence altına almalarının bir yolu olarak anlaşılmalıdır. Philippe Schaus bu konuda hiçbir şey bilmek istemiyor. Moët Hennessy’nin aynı şeyi yapma hırsı yok. Geçenlerde The Telegraph’a verdiği demeçte, şirketin İngiltere’de de toprak arama planı yok. Bunun yerine, üretici “Şampanyaya yatırım yapmaya devam edecek”. Toprağın korunmasından, monokültürlerden, biyoçeşitlilik koridorlarından uzaklaşmaktan ve herbisit kullanımına son verilmesinden bahsediyor.


Schaus, “Tüm Evlerimin tarihinde, araziyi bir sonraki nesle devredeceğimiz fikri, modelin ayrılmaz bir parçasıdır. Dolayısıyla bu, mevcut modelimizin doğasında da var,” diyor. Her yıl birlikte altı milyar avroluk satış yapan 26 apartman ve evden bahsediyor. İngiltere’de üretilen köpüklü şarapların bir gün kalite açısından şampanyayla yarışabileceğini saçma buluyor.


Şampanya, sıcaklıklardan çok daha fazlasıdır. “Zemin çok özel. İşçilik çok ama çok özel. Bu işçilik için çok büyük emekler veriliyor. [in der Region] sürdürülmesi ve geliştirilmesidir. Şampanya gibi bir kategoride enlemden çok daha fazlası var,” dedi Schaus.

Şampanya

şampanya oluşturulması

Şampanya aslında bir tesadüf ürünüydü ve Fransızlar tarafından keşfedilmedi.




09/10/2022

Şampanyaya veda yok




Aslında, bir İngiliz köpüklü şarap geleneğinden neredeyse hiç söz edilemez. Nyetimber şarap imalathanesinin İngiliz topraklarında yaygın olarak şampanya için kullanılan Pinot Noir, Chardonnay ve Meunier çeşitlerini ekmeyi başarmasının üzerinden sadece otuz yıl geçti. Nyetimber sadece mükemmel köpüklü şarap üretmekle kalmaz, mülk aynı zamanda İngiltere’nin en büyüğüdür. Büyük Britanya’da üretilen şarabın neredeyse yüzde 70’i köpüklü şaraba dönüştürülüyor. Sadece 2015-2020 yılları arasında köpüklü şarap üretimi yüzde on arttı. Bununla birlikte, küresel olarak, çıktı yüzde 0,2 civarında hala yetersiz.


Taittinger’in İngiliz köpüklü şarabının ilk şişelerinin 2024’te piyasaya sürülmesi planlanıyor ve Domaine Evremond adını taşıyor. Köpüklü şarabın kendisine şampanya demesine izin verilmeyecek, sonuçta şampanyada üretilmedi. Taittinger’e inanıyorsanız, bunu zaten istemezsiniz. Şirket, Fransa’dan gelen köpüklü şaraba veda etmeyi kabul etmiyor. Avusturyalı Kurier gazetesine göre, projenin amacı çok daha fazla “İngiliz halkının ihtiyaçlarına cevap vermek”.


Kaynak: The Telegraph, Süddeutsche Zeitung, Falstaff, Kurier, Euronews

#Konular